DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Gudmor fra andet land

Kan min ex-svigerinde, som er amerikaner og ikke længere bosiddende i Danmark være gudmor for vores barn? Hun vil selvfølgelig være tilstede i kirken på dagen.

Hej Rikke,
hvis din ex-svigerinde er døbt med en kristen dåb, så kan hun sagtens være gudmoder for dit barn!
Det er dog nok en god idé at have hende med til samtalen med præsten, så hun ved, hvad der skal ske, og ellers at du bare forklarer hende, hvad det hele handler om! At hun siger ja til Guds løfter på dit lille barns vegne - og at hun som gudmor kan være med til at opdrage dit barn i at leve med Guds lys og kærlighed - fx ved at bede for den lille...Også "long distance"!!!
Glædelig dåb...
Signe Voldby, netpræst