DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Ny fødsels -og dåbsattest ved vielse

Hej

Jeg er netop blevet gift og har i den forbindelse fået et nyt mellemnavn, og min mand har fået mit efternavn. Vi har begge modtaget nye fødsels -og dåbsattester er det normalt? det virker helt ulogisk på mig, jeg mener ikke en vielse ændre noget på fødsels -og dåbsattesten.

Tina Engedal

Hej.
Til lykke med Jeres bryllup. Jeg håber, at I havde en dejlig og uforglemmelig dag.

Med hensyn til dåbs- og fødselsattest er det sådan, at man hele tiden skal have en "opdateret" udgave. Altså en udgave hvor det gældende fulde navn står på. Da I jo begge har fået ændret Jeres fulde navn, - skal det altså fremgå af attesten.

Det er også stadig fødsels- og dåbsattesten, der er det afgørende dokument, når I f.eks. skal have nyt pas.

Men bortset fra det med Jeres fulde navn, - ja - så har du ret i, at der ellers ikke ændres noget på fødsels- og dåbsattesten.

Ivan L.Jakobsen

Ivan L. Jakobsen