DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

fadder ikke medlem af folkekirken

Vores dejlige pige skal dåbes til august. En af vores bedste venner vil vi gerne have som fadder, men han har meldt sig ud af folkekirken. Kan han være fadder alligevel?

Venlig hilsen Anette

Hej Spørger

Hvis du havde søgt med ordet fadder i netkirken, havde du fået svaret med det samme.

Signe Voldby har skrevet i et tidligere svar:

Det første, jeg er nødt til at sige, er, at reglerne er helt klare på det punkt - man SKAL være døbt med en kristen dåb for at blive fadder i Folkekirken.
En "kristen dåb" er bredt forstået - det kan være dåb i en frikirke, en katolsk kirke - bare det er en kristen dåb i troen på Jesus.

Alex Wallin

Alex Wallin