DAGENS ORD: ”Og er det ved nåde, er det ikke længere af gerninger; ellers ville nåden jo ikke længere være nåde” Romerne 11:6

lokalt sognekontor

Hej

Hvordan finder jeg ud af hvor mit lokale sognekontor er? Jeg skal omkring og registrere mit barn inden 2 hverdage, er det ikke korrekt opfattet?

Mads Simonsen

Hej Mads,
For at vide hvilket sogn, du hører til, kan du nemmest ringe til kommunen (borgerservice) eller til en eller anden kirke i dit lokal-område - begge steder vil de på baggrund af din adresse kunne oplyse dig om netop dit sogn/kirkekontor.
Og jo, 2 dage efter fødslen skal I aflevere fødselsregistreringsblanketten på kirkekontoret - skulle det af forskellige årsager blive et par dage senere, går det nok endda, da kirkekontoret får besked om fødslen direkte fra jordemoderen/suygehuset med barnets CPRnr.
Til lykke i øvrigt med barnet/det kommende barn!
Alt godt og Guds fred,
Signe Voldby, præst