DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

indmeldelse

Hej
Jeg har for mange år siden meldt mig ud af folkekirken.
Nu vil jeg så gerne meldes ind igen.
Mit problem er at jeg er bosiddende i Grønland og her kan man ikke melde sig ind eller ud - så hvor skal jeg så hendvende mig

Annette Beske

Tak for dit spørgsmål.
Jeg er ikke helt sikker, - men hvis du ikke kan få hjælp i Grønland hos præsten der oppe, - så kan du prøve at henvende dig til præsten i det sogn, du boede i, før du flyttede til Grønland.

Ivan L. Jakobsen

Uddybning af mit 1. svar:
Kære spørger.
Jeg har fra en af medarbejderne på Netkirken, der har boet i Grønland nogle år, fået mere at vide:

Det bør kunne lade sig gøre at foretage ind- og udmeldelse af Folkekirken også i Grønland. Spørg din lokale præst igen - eller ret henvendelse til biskop Sofie Petersen. Så kan hun sikkert skaffe yderligere hjælp.

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at man ved gen-indmeldelse i Folkekirken skal have en samtale med en af fokekirkens præster først. Det kan altså ikke blot klares rent administrativt. Det kan det heller ikke her til lands.

Ivan L. Jakobsen, Tidligere sognepræst