DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Bøn efterlyses.

Jeg deltog for en del år siden i en liturgisk gudstjeneste i en kirke i københavnsområdet. Der blev bedt en lang og meget smuk bøn, som jeg siden har tænkt på mange gange. Den var opdelt i flere afdelinger, hver sluttede med ".. Kundskabens Gud, hør vor bøn.",
".. Sandhedens Gud, hør vor bøn.", ".. Kærlighedens
Gud, hør vor bøn." Der var flere afdelinger.
Jeg ville gerne finde teksten til denne bøn, men jeg kan ikke huske, hvor gudstjenesten blev holdt eller hvilken præst, der forrettede tjenesten.
Kan I hjælpe mig med at finde teksten ?

Jens Holm Nielsen

Kære Jens Holm,
Jeg tror, jeg HAR svaret dig privat, men her kommer det lige "officielt"...
Jeg har ringet til et par kirker i Københavnsområdet, der arbejder meds netop liturgiske bønner - der er ingen, der kender den, du spørger om!
Så... Med mindre nogle læsere lige kender bønnen og skriver til os, vil jueg sige, Find ud af hvilken kirke, du besøgte, da du hørte bønnen - og ring til dem! De vil sikkert kunne sige helt præcist hvem, der var præst den dag - og så har du pludselig én at ringe til!!
Held og lykke,
Signe, netpræst