DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Danskere i udlandet

Fornyligt afgik en naer ven, en dame paa 73, i doden hernede i South Australia og som oplaeser af Danske nyheder, paa Dansk i en lokal radio, blev jeg bedt om at skaffe en optagelse af hendes ynglings melodier til begravelsen og det ville jeg naturligvis glaedeligt gore.
salmen var "Jeg er traet og gaar til ro" samt "Kirkeklokke, ej til hovedstaeder"

Den forste havde vi i vores samling af Dansk musik, med Erik Paaske, men vi har ikke "Kirkeklokke", og det har vaeret mig helt umuligt at finde en lyd fil paa de Danske hjemmesider, blot nogle faa sekunders musik

Vi kunne derfor kun afspille den ene salme for vores kaere ven og hendes famillie

sporgsmaaler er:, Hvor kan en saadan lydfil findes, foruden, maaske andre lignende salmer, vi er alle blevet aeldre medens vi har vaeret herude, langt borte fra Danmark, mange i over 50 aar (personligt i 44 aar)
Jeg vil gerne kunne glaede andre Danske famillier med ders paarorendes onske i fremtiden.

Joh, jeg kunne nok kobe den via internettet, men jeg kan ikke forestille mig at Danske kristne ikke gor en saadan tjeneste for deres landsmaend eller kvinder, i udlandet (og desuden fik jeg kun 24 timers varsel til begravelsen)

Finn Stelmach

Kære Finn

Jeg vil starte med at kondolere.

Hvis du ikke kan finde en lydfil på internette, har vi andre også svært ved det.
Jeg vil personligt råde dig til at købe lydfilen. Der er flere steder hvor melodier, sange og salmer kan købes for mellem fem og ti kroner.

Ved at købe salmen overtræder du ikke de rettigheder der må være(Coda)og du kan have en god samvittighed.

prøv www.fgp.dk
De har gratis lydprøver, der kan hentes lovligt. Måske kan sitets ejer, Niels Peter Finne hjælpe dig.

Alex Wallin

Alex Wallin