DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Om penge

Hej
Jeg har et spørgsmål som drejer sig om penge.
Hvis et menneske har gæld, hvordan skal han så ifg biblen forvalte sine penge, når han samtidig skal give tiende, men måske ikke kan begge dele eller kun delvis begge del. Kan han eks udelukke tiende til fordel for gælden eller omvendt? hvordan ville I råde sådan en person?
Tak på forhånd!

Hej
Ifølge bibelen er det ikke så smart at have gæld. Baggrunden er, at du kan/vil blive bundet af den du skylder penge, som så tager friheden til handlefrihed fra dig. Jeg ser dog en forskel på at låne til forgængeligt forbrug, og lån i hus eller andet der beholder værdien, så du ved at sælge kan få pengene fri igen.

Tiende er et rigtig godt princip, og der ligger en stor hemmelighed i det princip. Det er et af de steder hvor Gud udfordre dig til at prøve Ham, ved at give tiende som det første og så lade alt andet komme i anden række, så vil han velsigne dig.

Personligt har jeg både gæld og betaler tiende, og mine erfaringer er. At bibelen har ret. Lægger vi vores økonomi i hans hånd, så bliver der nok til det hele, samt til gode gerninger ud over det. Alle problemer er ikke løst, og bekymringer sniger sig ind hele tiden, men ser jeg tilbage er der ikke en af de bekymringer jeg har haft, som var værd at bekymre sig over.

Mit råd til dig er, at mærke efter hvad dit hjerte siger, og hvad DU har fred i. Samtidig råder jeg dig til at tage et skridt i tro, og se, at det vil bære.

Matt. 6:33-34
Søg derfor først Guds rige og hans vilje, så skal han sørge for alle jeres menneskelige behov. Lad altså være med at bekymre jer for dagen i morgen. Den hører jo fremtiden til. Hver dag har nok i sine bekymringer.

Hilsen Hans

Hans Fhær Larsen