DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Udenlandsdansker og daab

Vi blev d. 19. december 2007 foraeldre til en lille pige.

Det betyder meget for os at faa hende doebt i den kristne tro, men vi er udstationeret i Thailand og tilhoerer dermed ikke noget sogn i Danmark.

Vi rejser dog paa ferie til Danmark i marts og mit spoergsmaal er om det ville vaere muligt at faa doebt vores datter ved denne lejligthed?
Vi, foraeldrene, er begge doebt og konfirmeret.
Paa forhaand tak.

Jimmy og Tanja

Tanja

Kære Tanja og Jimmy,
Til lykke med jeres lille pige - og ja! - I kan sagtens få hende døbt i Danmark, når I kommer på besøg.
Ring til den kirke, I gerne vil have dåben i og "bestil tid" - og medbring/send en kopi af alle relevante papirer om jeres datter og jer, fx hendes navneattest, fødselspapirer, jeres vielsespapirer - den slags - i Kirkebogen vil man indskrive jeres datter med et "administrativt CPRnr" - som hun sikkert vil få som sit "rigtige" CPRnr, hvis I engang flytter tilbage til Danmark.
Så held og lykke med dåben, når den tid kommer - og al Guds fred.
Signe, netpræst