DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Dåsattest fra Grønland

Hej!
Jeg er en kvinde, der er født i Grønland (Kulusuk, Kap Dan). Jeg har mistet min dåbsattest og skal bruge en ny for at få lavet pas.
Jeg skal evt. tilføje at jeg er født i eget hjem og ikke på et sygehus!
M.V.H.
Emilie Kilime

Hej Emilie,
Tak for forespørgsel - jeg tror sagtens det kan lade sig gøre ved en henvendelse til den kirke på Grønland, hvor du blev døbt.
Jeg tror, det nemmeste for dig vil være at henvende dig på det kirkekontor, der ligger tættest på din bopæl - så kan de sikkert sagtens hjælpe dig med at ringe op og bestille en attest, som siden kan afhentes på dette danske kirkekontor mod forevisning af legitimation.
Held og Lykke og Guds fred,
Signe, netpræst