DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

manglende dåbsatest

min datter mangler 2 dåbsatester, hun er bosidende i mexico og for at få opholdstilladelse skal hun ansøge med vedlagt dåbsatest men den hun har er temlig dårlig og hvis hun sender den har hun ingen, men hun er ikke sikker på de sidste fire tal i personnnr. hvor kan jeg finde ud af om de hun husker er rigtige venlig hilsen

anna sørine nielsen

Hej til den mor, hvis datter mangler attester.

Du kan sagtens skaffe attester til din datter ved henvendelse på det lokale kirkekontor - bare find ud hvilket kirkekontor, der er tættest på din bopæl, og gå derned eller ring i deres åbningstid.
Selvfølgelig vil de spørge om din datters CPRnr, og hvis du ikke kan huske de sidste 4 - og hun ikke kan æse det på sin attest! - så vil kordegnen bare gå ind under dit CPRnr på nettet - og dér kan man finde din datter under rubrikken "børn" af dig! Dér vil hendes fulde CPRnr stå.
Når kirkekontoret har udskrevet en attest, vil de nok sende den til en ambassade eller en kirke ganske tæt på dér, hvor din datter bor nu. Det er vigtigt , at attester ikke falder i de forkerte hænder, og derfor skal de afhentes ved fremvisning af legitimation.
Så, der er altså ingen problemer - bare lidt bureaukrati!
Glædelig og velsignet jul,
Signe, netpræst