DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Hviledagen

Jeg vil gerne i gang med bibelstudie,forstaa Bibelen til fulde,saa derfor vil ger gerne laese den stykke for stykke,og spoerge en bibelkyndig,om de spoergsmaal jeg maa have til det.
Jeg haaber at det evt kan lade sig goere paa denne netside.

jeg har et spoergsmaal til hviledagen.
Hvordan skal man forstaa det?
Det behoever vel ikke vaere en bestemt ugedag?
Og drejer det sig om alt arbejde,dvs ogsaa i hjemme med opvask,madlavning etc?

HVad hvis man har et arbejder,hvor man ikke kan holde 7.dagen fri?

Paa forhaand tak.

Venligst fra Maria

Kære Maria
Du er meget velkommen til at stille dine spørgsmål her. Det vil blot være forskellige Netpræster der vil svare, alt efter hvornår du stiller spørgsmålet. Jeg vil opmuntre dig til at finde en lokal bibelkyndig i en kirke i nærheden af hvor du bor.

Med hensyn til Hviledagen, ligger der en symbolik i tallet syv, som går igen i det gamle testamente. Gud skabte himmel og jord på 6 dage, og hvilede på den syvende dag. Jøderne tager det meget alvorligt og har meget strænge krav til overholdelse af sabbatten.
Jesus gør op med den "religiøse lovtrældom" og provokerer jøderne ved at spise (Høste), helbrede osv på en sabat. Han vil frem til at sabbatten er lavet for mennesket, og ikke omvendt. Det er vigtigt for os at kunne hvile, og ikke bare arbejde altid. Vi er skabt til at skulle hvile en gang imellem. Jeg tror at der ligger en hemmelighed i, at det er en gang om ugen. Men om det lige er lørdag eller søndag, tror jeg ikke er altafgørende. Det er vigtigt, at vi hviler fra vores hovederhverv, og kan sagtens hygge med forskellige hobbyer. Jeg tror det er godt at lade det hvile som vi pukler med til daglig. Vask og madlavning osv kan være ok. Men fyld ikke din hviledag op med sure pligter, prøv at få slappet af.
Hilsen Hans

Hans Fhær Larsen