DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Bryllup i det fri

Jeg forstår ikke helt den holdning at ingen præster vil vie folk uden for kirken. Det må da netop være i Guds ånd at et bryllup mellem to af hans børn foregår i hans fri natur som han nu engang så smukt har skabt og ikke nødvendigvis inde i kirken på en varm sommerdag.. Er der en fornuftig forklaring herpå udover at sådan har det altid været??

Pia Knudsen

Kære Pia.
Der er tale om, at et bryllup med en præsts medvirken er et kirke-bryllup, - og et kirkebryllup foregår altså i en kirke.
Præsters juridiske og kirkelige godkendelse til at foretage vielser er knyttet til kirken.

Jeg håber, at I så kan tage ud at nyde naturen bagefter.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen