DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Pinsebevægelsen

Hej..
Vi har om pinsebevægelsen i skolen, og jeg vil gerne have lidt mer info!

1. Hvad er forskellen ved at tro på pinsebevægelsen også at være kristen ?

2. Er den meget bekendt ?

3. Er deres dagligdag meget anerledes end vores ?

Det var vidst det, svar tilbage hurtigst muligt..

Du kan læse hvad pinsevækkelsen er her:

www.pinsekirkerne.dk/content.asp?ID=185&page=text

1. Man tror ikke på pinsebevægelsen, men på Jesus Kristus. Pinsebevægelsen er en kirkeretning, en frikirke der ikke får penge fra staten.

2. Hvad mener du ??

3. Nej! Kristne der kommer i pinsekirken, er kristne der har det godt med at komme i en frikirke. Pinsevækkelsen har ikke nogen nedskreven lære eller trosbekendelse ud over Bibelen.

Prøv at kigge på det øverste links.
Du kan også læse mere om pinsebevægelsen i de andre spørgsmål der er stillet om det samme emne.

Alex Wallin

Alex Wallin