DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Fødselsattest

jeg har mistede min Fødselsattest hvor kan jeg få en ny?
hilsen berith

berith

Hej Berith,
Godt nytår! Jeg blev lidt i tvivl, da jeg læste dit spørgsmål!
Jeg tror egentlig,. at det du har mistet er din fødsels/navneattest, mon ikke?
Hvis det er den, skal du bare henvende dig personligt på det nærmeste kirkekontor med dokuntation for, at du er dig - og derefter kan de udprinte en ny attest.
Hvis det virkelig er din fødselsattest, du gerne vil have, kan de muligvis også printe den dér - det ville i så fald være af nostalgiske grunde, for en fødselsattest "virker" kun et halvt år efter, at man er født - for da er loven jo ganske klar i Danmark: inden et halvt år skal man være navngivet (ved dåb eller navngivning) - og daërefter mister fødselsattesten sin gyldighed.
Håber, at dette afklarer lidt - Guds fred og godt nytår!
Signe, præst