DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Kan jeg få en dåbsattest?

Min datters far og jeg er skilt, og dåbsattesten ligger pt. hos min eks. Han vil/kan ikke finde den. Kan jeg få en kopi/en ny? Da jeg skal bruge den til at søge f.eks. forhøjet børnebidrag.
Vi bor i 2500 Valby.

Line Munk

Ja, kære Line,
tak for mail - du kan sagtens få en ny attest. Tjek åbningstider på dit lokale kirkekontor og få en aftale med dem - herefter kan du hente attesten mod forevisning af legitimation.
Da du og barnets far måske har fælles forældremyndighed, kan du ikke ændre noget (navn fx) eller rejse ud af landet uden faderens samtykke, men attesten kan du godt få!
Al Guds fred til dig og din datter,
Signe, netpræst