DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Finde familie i U.S.A...

Hej.
Jeg bor i U.S.A og er ved at prove at finde mine farfars brors slagtninge.
Min Farfar imigrerede til U.S.A i starten af 1900 sammen med sin bror.

Han tog senere tilbage igen til Danmark men hans bror blev i U.S.A.

Jeg har min farfars daabsoplysninger men jeg har ogsaa brug for min farfars brors daabsoplysninger, faar at kunne finde skibet de kom her over paa.

Min far ved ikke hvad hans onkel hed, da hans far (min farfar) dode da han kun var 3 aar. Er det muligt at faa min farfars brors daabsoplysninger uden at jeg bliver nodt til at tage til Danmark.

Tak for hjalpen.

Tina Christensen

Hej Tina,
Tak for mailæ - det lyder spændende med jeres forfædre, der immigrerede til USA!
Det bedste bud, jeg kan komme med, er, at du finder ud af hvor din farfar blev født, altså hvilket sogn i Danmark, og det vil sikkert fremgå af hans dåbsoplysninger, som du vist har. Herefter ville jeg maile eller ringe til det sogn i Danmark, hvor din farfar er født (og dermed sikkert også hans bror!) , forklare dem situationen og bede dem kigge efter en bror - fx nogle år før eller efter - ved du, om det er en storebror eller lillebror? I de gamle kirkebøger kan man blade rundt og finde søskende, og jeg kan forestille mig, at de gerne vil hjælpe dig med at gøre det!
Held og lykke med din efterforskning - jeg håber, at du finder ham!
Venligst,
Signe Voldby, netpræst