DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Ang. Bryllup

Hejsa,

Jeg er en kvinde på 30 år som står og skal giftes næste sommer med min dejlige Jimmy, men så er der det at han hverken er døbt eller konfirmeret... skal han så det før han kan blive gift?
Jeg selv er både døbt og konfirmeret.

Med venlig hilsen fra Susanne

Susanne Haggren Nielsen

Kære Susanne.
Til Lykke med det kommende brylllup.
Hvis enten brud eller brudgom er medlem af Folkekirken, kan man godt blive viet i Folkekirken. Og da du er både døbt og konfirmeret - og formentlig ikke har meldt dig ud af Folkekirken, kan I godt blive viet uden at din tilkommende bliver døbt.

Men I kan da godt bruge det kommende bryllup som en god anledning til, at din tilkommende bliver døbt - selv om det ikke er nødvendigt.
Tal med Jeres præst om det. Så har I jo også det at være sammen om.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen