DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

valg af kirke...?

Hej.
Min mor ligge for døden og vi har talt lidt om hvad der skal ske.
Hun bor i en by langt væk fra mig, og har selv ingen tilknytning til egen by, eller andet sted.
Hun vil gerne, da det er mit ønske, bisættes i min by. Er det noget der kan lade sig gøre, og hvordan? (hun vil på de ukendtes)
Lige nu er hun indlagt på hospitalet tæt ved min by.

Min kære moder, vil gerne have en højtidelighed i kapellet,i stedet for i selve kirken....
Er det noget man kan gøre alle steder eller er det kun nogle steder dette kan foregå?
Hvis dette er tilfældet,...hvor? og hvordan i alverden griber jeg alt dette an??????
håber I svarer snarligt, da det er ved at være....tid

mvh. Datteren

Kære Spørger.
Guds fred med både dig og din mor!

Det er sådan, at man som medlem af Folkekirken har adgang til kirkelige handlinger i det sogn man bor i.
Når din mor er indlagt på et sygehus, vil jeg tro, at hun godt kan blive bisat fra sygehusets kapel. Jeg vil dog opfordre dig til at spørge enten præsten fra din mors kirke, - eller måske din egen præst, hvad I skal gøre.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen