DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Legaliseret daabsattest paa spansk!

Kan det lade sig gøre at faa en international daabsattest paa spansk? Sagen er den at jeg har brug for baade straffeattest, daabsattest samt vielsesattest paa spansk. Straffeattesten er ingen problem men hvad med de andre 2?

Mvh Morten

morten

Kære Morten,
Dit lokale kirkekontor er den instans, der allerbedst kan hjælpe dig!
Prøv at ringe til dem for at høre, hvad der er nemmest - om du skal komme personligt med alle papirer, eller om du bare skal sende det.
Kirkekontoret vil herefter udskrive legaliseringsattester enten direkte på spansk eller på engelsk - dvs. en dåbs/navneattest og vielsesattest (hvis du er kirkeligt viet). Attesterne skal herefter lige stemples i Kirkeministeriet, (det sørger kirkekontoret for), og så kan du evt. få dem tilsendt direkte.
Så... første skridt: ring til dit lokale kirkekontor!
Venligst og alt godt,
Signe, præst