DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

Efternavn?

Goddag.
Min mand og jeg blev gift i nov. '03, men beholdt hver vores efternavn af praktiske årsager. Nu skal vi være forældre for første gang og vil gerne have min mands efternavn som familienavn. Således at den lille får sin fars mellem og efternavn og jeg gør mit efternavn til mellemnavn og får min mands efternavn.
Hvordan gøres det i praksis?

mvh
Sarah

Sarah Krohn

Goddag Sarah,
Det nemmeste for jer, når I gerne vil have nyt navn - på flere måder! - er at ringe til jeres lokale kirkekontor og aftale en tid, hvor I kan møde op og få det hele ordnet.
I kan også udprinte fra Familiestyrelsens hjemmeside nogle navneændringsblanketter, som i udfyldt stand kan tilsendes kirkekontoret - og i begge tilfælde skal der vedlægges jeres personlige papirer. Så vil kirkekontoret ordne navneændringen og sende det tilbage til jer.
Rent navnemæssigt er der ingen problemer i at komme til at hedde det, som I har planlagt. Dog kan I også sagtens vælge at bevare hver jeres navn og alligevel give jeres barn alle sammenstillingerne - så der er mange muligheder!
Held og lykke - også med den lille baby.
Venligst og Guds fred,
Signe, præst