DAGENS ORD: ”Når du har hørt det hele, skal du drage den slutning: Frygt Gud, og hold hans bud, det skal alle mennesker!” Prædikeren 12:13

Gudfar

Jeg er blevet i tvivl om jeg er gudfar til min niece der fylder 30 år om nogle måneder.
Kan jeg finde ud af det uden at skulle spørge min søster?

Hey Per,
Tak din mail om at være gudfar.
Jeg kan godt forstå, at det er ærgerligt ikke at huske det, men det er nok det bedste at spørge din søster alligevel!
Fadderne til din niece vil være indskrevet i kirkebogen under din nieces cprnr, og der kan man jo ikke bare få oplysninger! Måske kan du spørge indirekte, om din søster har et fotoalbum fra dåben...og der kan du så se, om det er dig, der bærer din niece til dåben!
En gudfar/gudmor er indskrevet i gruppen af faddere, men betegnelsen om at være gudfar, er den fadder, der har båret og svaret for barnet...
Håber du finder ud af det på en gid måde...Mon ikke din søster bare vil smile til dig, hvis du siger, Tænk, jeg kan ikke engang huske , om jeg er fadder!!
God fest - måske har I allerede holdt konfirmation, og så ved du det jo allerede!

Signe Voldby, præst