DAGENS ORD: ”Det hedder jo: I nådens tid bønhører jeg dig; på frelsens dag hjælper jeg dig. Se, nu er det den nåderige tid, se, nu er det frelsens dag!” 2 Korinterne 6:2

Uddrivelse

Hvor finder jeg en præst der uddriver
Jeg kender Lars messersmidt men desværre har han ikke kunnet hjælpe.
Vh
Christina Elisabeth

Kære Spørger,

Tak for din mail. Jeg går ud fra at du med "uddrivelse" mener uddrivelse af onde ånder. En bredere betegnelse kan være befrielse eller frigørelse fra negativt åndeligt pres eller tryk.

Der er først og fremmest brug for at undersøge, som det, du oplever som åndeligt pres, virkelig er åndeligt, eller om det er en psykisk tilstand, du oplever. Når det åbenbart ikke hjælper med "uddrivelse", er det formodentlig psykisk.

Jeg kender Lars Messerschmidt fra min tid som præst i Esbjerg, hvor vi havde mange gode samtaler. Han er en dygtig og erfaren mand, så hvis ikke han har kunnet hjælpe, tvivler jeg på, om der er andre, der kan. Jeg kan i hvert fald ikke pege på andre.

Jeg vil derfor råde dig til at få enten sjælesorg eller psykologhjælp. Det er faktisk muligt at få hjælp mod nedtrykthed og klinisk depression af den vej.

Kærlig hilsen,
Svend Løbner