DAGENS ORD: ”Tænk på det, som er i himlen, og ikke på det jordiske.” Kolosenserne 3:2

Navneændring

Jeg mangler dokumentation for min farmors ungpige navn : Alma Buus jeg skal bruge efternavnet Buus min far hed Niels Kristian Kristensen, min farfar hed : Lars Kristensen. De boede i Ålborg farfar kom fra fjellerad uden for Ålborg min far døde mens han boede Rosengården 38 st.tv Skalborg. Han døde i 2003 eller 04

Niels Peter Kristensen

Hey Niels Peter,
Glædelig sommer - og tak for dit spørgsmål angående din søgen efter din farmors pigenavn.
Det ser ud som om, du har mange fine oplysninger om navne og årstal, og at du måske mangler helt præcist at kunne dokumentere din farmors pigenavn.
Derfor tror jeg, at du skal kontakte kirkekontoret der, hvor din far døde og blev begravet.
Der kan du få at vide, hvor din far er fødselsregistreret - muligvis det sogn, du selv nævner, at din far oprindeligt kommer fra.
og der, hvor din far er fødselsregistreret, vil der i kirkebogen stå hans mors (altså din farmors) navn og pigenavn.
Når det er dokumenteret, har du jo ret til også at antage navnet, når du også kan dokumentere, at du er barnebarn!
Held og lykke med efterforskningen - og al Guds velsignelse.
Signe Voldby, præst