DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Bestilling af ny dåbsattest

Jeg er dansk statsborger, bosiddende i sverige.
Jeg skal bestille et nyt dansk pas, og skal i den forbindelse bruge min dåbsattest. Når jeg forsøger at bestille den via borger får jeg denne meddelelse:
"Du kan ikke bestille en Fødsels- og dåbsattest, da der ikke er registreret en dåb på dig i Personregistret. Hvis du er døbt, kan dette skyldes, at dåbsoplysningerne ikke er overført fra papirkirkebøgerne. Kontakt dit bopælssogn for nærmere vejledning."

Hvad er mit bopælssogn når jeg bor i Sverige?

VH Brian

Hey Brian,
Du har afgjort fat på den rigtige fremgangsmåde, og det kan skyldes flere ting, at du bliver afvist - måske manglende verificering på dåben, som måske er misset, da kirken i ca år 2000 gik over til digital kirkebog.
Det sogn, du skal henvende dig til, er det, vi kalder fraflytningssognet - altså det sogn, du boede i, da du flyttede til Sverige. De vil helt sikkert kunne hjælpe dig - og evt sætte nogle andre på sagen!!
Alt godt og God bless...
Signe Voldby, præst