DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Dåbsattest

Hej.

Min far står desværre ikke på min dåbsattest,
og det vil vi meget gerne have lavet om, så han kommer til at stå der på.
Mit spørgsmål er så: Hvordan og hvorledes laver man det om? 😊

Hey Jeanette,
Tak for dit spørgsmål om din manglende far.
Der er selvfølgelig en eller anden grund til, at han IKKE står der - og det kan du undersøge ved at kontakte det sogn, hvor du blev fødselsregistreret og bede om en udskrift af kirkebogen.
Hvis dine forældre var gift, da de fik dig, så ville din far automatisk have ståët attesten.
Derfor må din mor have været ugift, da hun fik dig, og din far kan have indsendt en omsorgs/ansvarserklæring, hvor han anerkender faderskabet.
Det er åbenbart ikke gjort - eller i hvert fald ikke registreret.
Det kan dig være, at din mor har fået en fødsels/dåbsattest på dig, inden din far blev registreret som far...En anden mulighed er selvfølgelig en fejl i kirkebogen - derfor er det absolut værd at undersøge.
Held og lykke med det, God bless...
Signe Voldby, præst