DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Dåbsatest

Jeg skal have fat i min dåbsattest, da banken vil se den, men jeg bor i Tyskland, nær Dusseldorf, så der er lidt langt til et kirkekontor i Danmark, så hvordan får jeg fat i min dåbsattest.

Jens Henrik Digmann

Hey Jens,
Med bopæl i Danmark kan man digitalt på borger.dk og med NemID ansøge om at få tilsendt en fødsels/dåbsattest - og modtage den digitalt!
Hvis du har NemID kan du også fra Tyskland altså sagtens ordne det hele på mail!
Den anden gode gammeldags mulighed er at kontakte dit udflytningssogn, altså det sogn, hvor du sidst havde bopæl i Danmark og bede dem - fra kirkebogen - udprinte en papirattest, som så kan sendes til nærmeste kirke, konsulat eller ambassade tæt ved din nuværende bopæl. Dér kan du så afhente den mod legitimation.
Good luck og God bless…
Signe Voldby, præst