DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Faddere

Hej.

Vores dreng skal døbes den 4.juni 2006.

Mit spørgsmål er: For at være fadder, skal man så være tilstede ved selve dåben eller kan man klare det på andre måder. Vi har en der skal være fadder, men hun er i Spanien lige i øjeblikket og kan ikke være hjemme den dag dåben holdes??

Heidi Mortensen

Kære Heidi.
Hjerteligt til lykke med Jeres lille dreng, - og til lykke med den kommende dåb.
Der skal være mellem 3 og 5 faddere. Hvis blot de 3 af fadderne er til stede ved dåben, behøver den sidste fadder ikke at være til stede. Sådan gør vi det i mine kirker, - men tal lige med Jeres egen præst.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen