DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Hastefornyelse af dåbsattest

Hej
Vi er ved at søge visum til USA og er så langt i processen, at vi skal til det endelige interview på tirsdag. Jeg er nu ved at gøre de påkrævede dokumenter klar og opdager desværre, at vi ikke kan finde min datters dåbsattest, hvilket er et af de helt essentielle dokumenter, vi skal have med. Det er langfredag i dag og derfor er der ikke flere hverdage, inden vi skal møde på ambassaden tirsdag morgen til interviewet. Det koster knap 4000,- for os som familie at booke interviewet, så det ville være RIGTIG ærgeligt, hvis vi må aflyse pga. den manglende dåbsattest.
Er det mon muligt, hvis jeg kontakter vores præst i morgen lørdag eller søndag, at hun laver en ny dåbsattest til os med det samme?
Karina

Kære Karina
I kan til enhver tid kontakte jeres lokale, kirkebogsførende sognepræst og høre, om han eller hun kan udskrive jeres dåbsattest. I skal gøre det i det sogn, hvor I har adresse i Danmark. Det lyder til, at I allerede kender jeres præst og så er det bare at skynde jer at tage kontakt. Ellers:
Find kirken på nettet, f.eks. via sogn.dk - så vil I kunne se, hvem I skal ringe til.

Glædelig påske og held og lykke med det, Elizabeth

Elizabeth Knox-Seith

Elizabeth Knox-Seith, Sognepræst i Stege og Nyord