DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

to dåbsattester?

Kan børn have mere end en dåbsattest?
Er det ikke sådan adopterede har to dåbsattester?
Den de er udstyret med efter selve fødslen, i mit tilfælde fra Rigshospitalets kirke og den jeg fik fra Nærum kirke efter adoptionen, den hvori kun adoptivforældrenes navne optræder i? Men dog trods alt med reference til den originale kirkebogsregistrering?
Med venlig hilsen,
Holger Terp

Kære Holger,
Tak for dit gode spørgsmål om flere dåbsattester til bare ét menneske!
Altså, i "gamle dage" for 17 år siden, da havde man kun en attest. Fik man af en eller anden grund en ny, så blev den gamle attest påskrevet med hånden: "ugyldig" med præstens navn og stempel.
Jeg kan godt lide den gamle model,men i dag er det knap så vigtigt, for om man har
en eller flere fysiske attester, så er det altid et opslag på CPR nr, der viser de nyeste, afgjorte ting, der tæller- både hvad angår forældre, adoption eller navne.
Stadig forekommer det mig som en god idé, at man på gamle attester skriver "ugyldig fra og ned(dato?)", hvis man ønsker at bevare dem som kuriosum.
Ja, håber det var svar nok!
Alt godt og Guds velsignelse...
Signe Voldby, præst