DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

Bisættelse i DK for udenlandsdansker samt ægte fælle ikke dansk statsborger

Jeg er dansk statsborger, min ægtefælle er US-amerikaner. Vi har boet i Schweiz i 35 år . Mine forældre er bisat i DK, og der i samme urnegrav ønsker også vi at bisættes. Er dette muligt?

Mia Zeni

Kære dansker i Schweiz,
Tak for din mail - og det er absolut muligt.
Hvis man tænker praktisk, så er et gravsted jo et lille stykke jord, men lejer et stykke tid, og du er selvfølgelig velkommen til at forlænge lejemålet på kirkegården for dine forældre, så det stadig er på jeres hænder som et familiegravsted, når I engang skal herfra. God idé derfor at tale med den danske kirkegård og få alt det på plads, hvis det ikke allerede er det.
Jeg tænker, at det også er en god idé at skrive det ned, så de schweiziske myndigheder i tilfælde af, at I kommer ud for en ulykke og dør samtidig, at de så kender jeres ønske.
Al Guds velsignelse til jer i denne smukke sommer...
Venligst,
Signe Voldby, præst