DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

Ny Fødsels og Dåbsattest

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan få en ny Fødsels og Dåbsattest, da den orginale attest er blevet borte, med jeg har en kopi af den hvis det kan hjelpe.
Jeg er døbt is Kildebrønde Kirke i 1960 21 Februar.
Jeg bor i USA så det er ikke så nemt personligt at hente den nye attest.

På forhånd tak for uligliheden.

Per Carlson

Hey Per,
Undskyld det sene svar.
Du kan rekvirere en ny dåbsattest på borger.dk , hvis du har nemID i Danmark - det skal bruges som kode.
Ellers kan du ringe til din dåbskirke og bede om en attest - god idé at have kopien parat! - måske endda verificeret på engelsk, nu hvor du bor i USA.
Du skal have en adresse parat på et konsulat eller en ambassade i nærheden af din bopæl. Dertil vil man sende attesten, så du efterfølgende kan afhente den ved forevisning af legitimation.
Held og lykke og God bless...
Signe Voldby, præst