DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Finde min mors fødesogn

Kære netkirken

Min mor er gået bort og jeg har ikke kunne finde hendes dåbs/navne attest i dit papir hun efterlod.

Jeg gerne vil vide lidt mere om min slægt, men for overhovedet at komme igang skal jeg kende navnet på det sogn hvor hun blev født.

Hvem skal jeg kontakte for at få denne akt indsigt. Jeg har både hendes navn og fulde cpr nummer, som også fremgår på min side hos Borger.dk

Håber I kan hjælpe mig videre

Mvh Ronnie

Kære Ronnie,
Tak for din mail - jeg vil råde dig til at henvende dig på det lokale kirkekontor nær din bopæl.
Ring og aftal et møde, så du ikke dumper ind på det travleste tidspunkt - og hav personlige papirer med - også fx døds/begravelsesattest på din mor.
Den digitale kirkebog er selvfølgelig ikke fri tilgængelig, men du har ret til at få alt at vide om dig selv - og om din mor, fordi hun ikke lever længere. Hvis du også skal vide noget om nulevende familiemedlemmer, som fx din far eller dine søskende, så skal du enten have en underskrevet fuldmagt fra dem, eller de skal selv rekvirere materialet...
Så held og lykke med at finde nyt om din slægt - og al Guds velsignelse.
Signe Voldby, præst