DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

ny gudfar til min søn

Mit spørgsmål til jer er om at høre om jeg kan tilføre en ny gudfar til min søn.Hans nuværende gudfar høre vi ikke mere fra. Vil gerne tilføje den gudfar der er til min datter. Har jævnligt kontakt til min datters gudfar og han gør alt for dem begge. Er der en mulighed for at han kan blive tilføjet? Hilsen jack.

Hey Jack,
Det korte svar på dit spørgsmål er: nej, man kan ikke ændre en gudfar eller indføre en ny i kirkebogen.
Begrundelsen for det er, at man i kirkebogen skriver det, der faktuelt skete den dag, hvor din søn blev døbt. Der var en bestemt gudfar, der bar ham til dåben. Det blev skrevet i kirkebogen. Det kan ikke ændres.
Til gengæld viser det sig jo, som du skriver, at din datters gudfar er den trofaste, gode ven - og det kan han jo sagtens være til din søn også, som en god uformel aftale mellem jer alle.
Dejligt at du har sådan en god ven, der er der for dine børn!
Må Gud velsigne jer alle...
Gode hilsener fra
Signe Voldby, præst