DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Søgning efter min biologiske far

Hej.. Fik for et års tid siden at vide at den far jeg er vokset op med ikke er min biologiske far..
Men han er registreret på min dåbsattest.. Nu er mit spørgsmål så om jeg kan finde min fødsels attest.. Har ikke rigtig nogen anden mulighed for at finde frem til sandheden.. Håber at I kan hjælpe

Christina Fahlgren

Hey du, der spekulerer på, hvem din far er.
Jeg ved ikke, om du kan finde ud af, hvem din biologiske far er. Hvis din mor har opgivet en mand som din far, fx den, hun var gift med, da du blev født, så vil han automatisk blive indskrevet som din far.
Når jeg læser dit spørgsmål, kan jeg ikke forstå, hvorfor den, der har fortalt dig, at det ikke er din far, der står på attesten, ikke også har fortalt dig, hvem der så er din far. Kan du ikke spørge nogen i familien?
Det, du også kan gøre, er, at kontakte et kirkekontor og bede dem hjælpe dig med at skaffe en kirkebogsudskrift, hvor der står alt det, der blev noteret i forbindelse med din fødsel. Hvis du ikke har din fødsels/dåbsattest, så kan kirkekontoret hjælpe dig med at finde ud af, hvilket sogn, der registrerede din fødsel.
Held og lykke med opklaringen - og bliv nu ikke skuffet. Måske er det virkelig din far, ham der står på attesten.
Al Guds velsignelse, venligst,
Signe Voldby, præst