DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Bibel på app

Hej
Nu har jeg haft besøg af JW 4 gange, nu er jeg ikke JW og bliver det heller ikke, jeg tilhøre folkekirken, men de havde en app med biblen, let læselig, hvor deres " vågn op" referer til steder i biblen, findes der, den samme mulighed med kirkebladet?

Charina

Hey Charina,
Tak for dit spørgsmål - og heldigvis findes der mange gode muligheder for at få at læse Bibelen frisk og ny.
Du kan prøve at tjekke Bibelselskabet.dk, hvor du kan finde ufattelig mange gode bøger, der giver overblik. Fx "Bibelen med Faktasider" eller hvis du går ind under hånd-og studiebøger kan du finde en bibelguide.
Du kan også ringe til Youth for Christ 87 80 06 06 og få fat i en street bible, som er det nye testamente på hverdagsdansk, hvor der er en kort intro med tema og forfatter og indhold til både evangelier og breve osv.
Du spørger også, om der er muligheder for en app med kirkebladet - mon det er rigtig forstået? For det er jo op til den lokale kirke - spørg dem!
Men jeg ved, at du i Bibelselskabet kan få bibelen på din tlf - måske er det det, du mener...
Og hvis du bliver i tvivl om alt det med Jehovahs Vidner og Folkekirken, så find måske i din kirke en bibelkreds eller studiekreds, hvor du sammen med andre kan undersøge alt det med "JW" over for kirkens tro.
Herligt at du tager "kampen op" - go for it! Og al Guds velsignelse!!
Venligst,
Signe Voldby, præst