DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

Blod

Hvordan ser folkekirken på anvendelse af blod?
Ifølge apostlenes gerninger kapitel 15 vers 28 og 29, ser det ud som om at vi skal holde os fra det og det bliver ligestillet med utugt. Og igen i 3 mosebog kap 17 vers 14.
Gud har jo skabt os og har givet os bibelen som en slags vejledning til livet fordi at han som skaberen ved hvordan vi skal leve livet bedst. Ved at følge hans manual (bibelen)

Kære Spørger.
Du spørger: Hvordan ser folkekirken på anvendelse af blod?
Det kan jeg ikke svare dig på, for jeg kan ikke udtale mig på Folkekirkens vegne. Det er der ingen enkeltpersoner, der kan.
Jeg har selv været bloddonor, og har muligvis ved operationer modtaget blod.

Jeg er enig med dig i, at vi har fået Bibelen som Guds vejledning til os under Helligåndens hjælp og vejledning.

Jeg er meget taknemmelig for, at det ikke kommer an på, hvor godt eller dårligt det "lykkes" mig at følge Bibelens vejledning i alle enkeltheder. Ikke fordi det er lige meget, hvordan vi lever eller hvad vi gør. Selvfølgelig ikke.

Men Bibelens udsagn er ikke kun en vejledning til livet. De er også en hjælp til frelse, da de minder os om, at ingen kan frelse sig selv, men at vi alle har brug for Jesu lidelse, død og opstandelse som Guds vej til os og vores vej til Gud.

Med ønsket om Guds velsignelse med alt godt

Ivan L. Jakobsen,
pastor emeritus