DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Hjælp

Jeg står og skal bruge min fars dåbsattest, eller fødsels og navneattest da min far afgik ved døden, (2007) aver jeg nu fra min farbror. Men hvor 7 Søren finder/får jeg den?

Christine

Hey Christine,
Du skal for det første have din egen dåbs/navneattest, hvor det tydeligt fremgår hvem, der er din far.
Hvis du allerede har en attest, er det fint, ellers kan du rekvirere den på borger.dk med digital signatur.
Det nemmeste for dig vil så være, at du med den i hånden går ned på det nærmeste kirkekontor og beder dem om at udskrive en attest på din far eller et udprint/kopi fra kirkebogen.
Hvis din far var i live, skulle du have hans tilladelse. Nu, hvor han er død, vil det naturligvis fremgå af kirkebogen, og du har som hans datter ret til at få oplysninger om ham.
Jeg håber, det kan være en hjælp... Glædeligt forår og Guds fred.
Signe Voldby, præst