DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dåbsattest min mormor fra Sverige

Min mormor hed Ebba Signora Olsen (født Monsson).
Svanshall Skåne.
Født 1904 - 2/12
Forældre Bina og Anders Monsson
Hvordan finder jeg hendes døbsattest?
Vh.A.Nielsen

Anette Nielsen

Hey Anette,
Spændende at skulle finde en svensk slægtning!
Den måde, du kan få oplysninger, er ved at kontakte Skatteverkat i Sverige. Du kan finde tlfnr på deres hjemmeside, som bare hedder Skatteverkat - og så have de oplysninger parat, som du har skrevet til Netkirken.
Hvis din mormor har boet i Danmark i nogle år, og måske har fået foretaget nogle kirkelige handlinger, så vil hun også være at finde i de danske kirkebøger, og måske har hun et dansk CPRnr - men sådan som du beskriver det, er din mormor nok født og døbt i Sverige, og dér kan Skatteverket hjælpe.
Får du problemer, så tag de papirer/oplysninger, du har om din mormor og spørg dit lokale kirkekontor, om de mon kan hjælpe.
Held og lykke, og Guds velsignelse i det nye år.
Venligst, Signe Voldby, præst