DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dåbsattest oversat til fransk

Min søster bor i Alperne i nærheden af Albertville i Frankrig og har brug for en oversættelse af dåbsattesten, som er mindre end 3 måneder gammel.

Hvad skal hun gøre, og hvor skal hun henvende sig ?
Er hun nødt til personligt fremmøde på f.ek.s ambassaden, eller kan hun klare det via post ?

Frank Toft-Jensen

Hej Frank,
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at svaret til dig stadig mangler! Undskyld - det kommer her!
Din søster kan enten via fulddmagt til dig eller ved telefonisk henvendelse til et kirkekontor i Danmark få udskrevet en helt "frisk" dåbsattest.
Derefter skal denne attest sendes til Kirkeministeriet med anmodning om, at den legaliseres på fransk. Kirkekontoret kan sikkert godt hjælpe. Din søster skal selvfølgelig vedlægge navn, cpr, adresse osv. Kirkeministeriet vil herefter sende den legaliserede attest enten direkte til din søster, eller til en ambassade eller et kirkekontor i nærheden af hendes bopæl, hvor den kan afhentes med legitimation. Det kan dog også tænkes, at de på hendes anmodning vil sende attesten til dig, der som bror jo varetager hendes interesser.
Det er i øvrigt gratis.
Held og lykke med processen - og endnu engang: undskyld det sene svar.
Venligst,
Signe, præst