DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

spørgsmål om gen erhvervelse af dåbsattest

Hej har bestilt min dåbsattest over borger.dk ..men ved ikke Om det koster noget?

kristian kristensen

Hey Kristian,
Det er helt fint, at du har bestilt en attest over borger.dk. Det er et sikkert system, og din digitale underskrift vil betyde, at man roligt kan lave attesten til dig. Og det er ganske gratis - med mindre du også skal skifte navn - det er dét, der koster penge i DK.
Om kirkekontoret sender attesten direkte til dig eller beder dig komme og hente den, er en lille smule forskellig praksis.
Til sidst vil jeg sige, at hvis du venter spændt på attesten, og det tager tid, så ring til Kirkekontoret og bed dem udskrive attesten.
Vi sidder i det kirkelige system med et hav af forskellige postkasser, som vi skal holde øje med.En præstepostkasse. En privatpostkasse, som oftest er den samme som præstepostkassen. En digital postkasse (personforum). En sognepostkasse.
Og henvendelse fra borgerne dukker op i dem alle. Det er et vældig omstændeligt system efter min private mening, og det kan afgjort forsinke arbejdsgangen, når en flink mand som dig bare har brug for en ny fødsels/dåbsattest!!
Held og lykke, God bless...
Signe Voldby, præst