DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsattest

Ps Hvis jeg vil hjem hvad gør jeg for at finde en lejlighed trænger til hjælp
med dette kærlig hilsen john

john peter kristiansen

Hey John,
Tak for dit spørgsmål. Mærkeligt at præsten ikke kunne hjælpe dig - i hvert fald med at forklare lidt omkring det.
Ud fra din mail virker det som om, at du er fødselsregistreret og måske døbt et andet sted end i Danmark. Hvis dét er rigtigt, så er det derfor, at man i Danmark ikke kan udskrive attester, for fra kirken kan vi kun udskrive attester på det, der er foregået og reigstreret fra kirken, fx fødsel,navngivning, dåb.
Jeg tror, at hvis du skal bruge en dåbsattest, så henvend dig præcis dér, i den kirke, i det land, hvor du er døbt - eller bed kirkekontoret i dit sogn om at hjælpe dig.
Må Gud velsigne dig...
Signe Voldby, præst