DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Slægtsforskning

Jeg er i forbindelse med slægtsforskning på min mormors side stødt på et problem. For at jeg kan komme videre med den side af familien, kunne jeg godt tænke mig at få en kopi af hans fødselsattest eller evt. familieoplysninger vedr. ham. Hvordan finder jeg det? Har forsøgt kirkebøger i Danmark, da efterfølgende flyttede til Silkeborg, Kan de evt. ligge inde med nogen oplysninger, som jeg ikke kan finde i kirkebøgerne?

Lone Munk

Hej Lone

Jeg vil foreslå dig at prøve at henvende dig på rigsarkivet. Der har de alle oplysningerne samlet fra de gamle kirkebøger.

Mit andet forslag er at du henvender dig til nogen der ved noget om slægtsforskning. Rigsarkivet tilbyder hjælp.

Alex Wallin

Alex Wallin