DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Mistet dåbsattest, exmedlem af folkekirken?

Hejsa

Hvis man har meldt sig ud af folkekirken, men skal bruge sin dåbsattest, kan man så stadig henvende sig på nærmeste kirkekontor`?

Hey hummi,
Tak for mail - ja, du skal bare gå ned til det lokale kirkekontor - med behørig legitimation - og så udprinter de straks en dåbsattest, hvor der BÅDE står, at du er døbt - OG hvor der står, at du er udtrådt af Folkekirken.
Og når du, hvad enten du er medlem af Folkekirken eller ej, kan hente attester dér, så skyldes det jo ganske enkelt, at folkekirken står for civilregistrering af folk, der fødes i Danmark.
Så held og lykke med attesten...
Venligst og al Guds fred,
Signe Voldby, præst