DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Ang. Dåbsattest

Jeg skriver grundet det at jeg har fået smidt min dåbsattest væk da jeg flyttet til Grønland. jeg ønsker at skifte mit efternavn tilbage til mit fødenavn,fra min fars side, hvordan kan jeg få en ny dåbsattest så jeg kan ansøge om navneændring.

jeg er døbt i Bårse kirke Sj.
Vh.

Kenneth Troels Ellingsen

3952 Ilulissat.

Kenneth Troels Ellingsen

Kære Kenneth,
Du kan sagtens få en ny dåbsattest.
Din dåbsattest kan du få ved at skrive til et kirkekontor i Danmark, fx det sted, du boede, inden du flyttede til Grønland. De kan udstede en attest og sende den til et kirkekontor eller kommunekontor tæt ved din nuværende bopæl i Grønland. Dér kan du så hente den et par dage efter mod forevisning af legitimation.
Navneændring og betaling (ca. 520 kr)kan du foretage digitalt med nemID.
HVIS det ikke lykkes, så er det her, at du igen kan få hjælp på et kirkekontor - og der ville jeg klart opsøge et grønlandsk kirkekontor og bede dem hjælpe med det hele - ellers må du igen spørge dit kirkekontor i Danmark.
Varme hilsener med Guds fred,
Signe Voldby, præst