DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Ny Daabsattest

Hejsa

Jeg Skal giftes d. 25 februar.

Jeg skal giftes i USA til em amerikaner. Min mor har sendt mig min daabsattest siden jeg er i USA,men den er forsvundet i posten.
Mit sporgsmaal er hvordan kommer jeg til at kunne faa en ny attest nu hvor jeg ikke kan gaa ned til min kirke, Kan jeg faa min mor til at gore det??

K.H Ditte Sorensen

Ditte Sorensen

Hej Ditte,
Ti lykke med at du skal giftes med en sød amerikaner - håber jeg da!!
Hvad angår attesten, kan du sagtens ringe eller maile til et kirkekontor, fx. i din gamle kirke,hvor din mor sikkert nemt kan finde telefonnummer/åbningstid - og så lige skitsere situationen. Måske vil de foretrække en skriftlig henvendelse med din personlige underskrift.
Samtidig kan du oplyse om navn/adresse på den ambassade eller det offentlige registreringskontor, der ligger tættest på din nuværende bopæl i USA - dertil kan man sende attesten, hvor du så kan hente den ved fremvisning af legitimation.
Den lidt omstændelige måde skyldes naturligvis, at man vil være sikker på, at det er den rigtige person, der får din attest i hænderne!
Så... held og lykke - tidsmæssigt burde du sagtens kunne nå det, da det tager ca. 3 et halvt minut at udskrive en attest!!
Hav et godt og velsignhet bryllup,
Signe, præst