DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Hun moderens navn på dåbsattesten

På min mosters (hun er død nu) står der kun anført moderens navn. Hvordan kan faderens navn undgå at være skrevet på?

Kære spørger.
Jeg regner med, at du hentyder til din mosters dåbsattest.
Der kan være forskellige grunde til, at der ikke er angivet en far på din afdøde mosters dåbsattest.
Enten kan det være "faldet ud" ved en fejl, - eller der har ikke været angivet en far til hende.
Det kan jo være, at din mosters egen familie kan/vil hjælpe dig (hvis der er nogen).
Ellers kan du spørge på det kirkekontor, hvor dåbsattesten er udstedt. Der er dog nogle "alderskriterier", der skal være opfyldt,
for at du som niece vil kunne få adgang til oplysningerne.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen