DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsattest

Kan jeg få en certificeret kopi af min dåbsattest, eller måske originalen..

Venlig hilsen
Jakob Brandt Jensen

Hey Jakob,
Tak for mail. Du kan på et hvilket som helst kirkekontor i Dsnmark gå ind og få udprintet en dåbsattest, som jo ikke er en "original" i den forstand, at den ikke er blevet lavet, da du blev døbt. Men den er original i den forstand, at den er gyldig til al offentlig brug i dag.
Dog kan du naturligvis kun få udprintet en attest mod behørig legitimation, fx et kørekort, der har billede på. Og som jeg skrev for nylig til en, der havde mistet sin dåbsattest og sit pas, så vil du nok - selv MED billedlegitimation og CPRnr - blive stillet nogle tillægsspørgsmål om din familiebbagrund fra kirkebogen på nettet, da vi i kirken denne sommer er meget påpasselige med identitetstyveri.
Du kan i øvrigt også få udprintet din attest, legitimeret på engelsk. Det kan i visse situationer være en stor hjælp. Så find et kirkekontor, tjek åbningstider, mød op med legitimation!
God sommer og Guds velsignelse...
Signe Voldby, præst