DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Tilføjelse i gammel kirkebog

I forbindelse med slægtsforskning er vi flere gange stødt på følgende tilføjelse i gamle kirkebøger fra Ribe i forbindelse med bryllupper:

Alterlysene brændte

Vi har søgt her og der uden held, men een af søgninger bragte netkirken.dk til vores opmærksomhed, så jeg håber, det er OK at spørge her.

På forhånd tak for enhver hjælp I kan give os
Maga

Kære Maga.
Jeg har som lovet spurgt Ribe Domsogn, om de kunne løse mysteriet med den mystiske tilføjelse "Alterlysene brændte".

De har desværre heller ikke været i stand til at svare på dit spørgsmål.

Jeg må derfor opgive at hjælpe dig.

Måske kan du sende en forespørgsel til Kirkeministeriet på km@km.dk.
Det kan være, at de kan hjælpe dig videre.

En anden mulighed er, hvis der en forening af slægtsforskere. Så kan de måske hjælpe dig videre.

Held og lykke med efterforskningen.

Finder du frem til en forklaring, må du meget underrette mig.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen