DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dåbsattest når man bor i udlandet

Hej Netkriken,

Kan i hjælpe mig, og fortælle hvordan jeg kan få udstedt en ny fødsels- og dåbsattest når jeg er bosiddende i udlandet.

Jeg har forsøgt via www.personregistrering.dk, men ifølge denne hjemmeside citat: "Attestbestilling fra udlandet, Færøerne og Grønland er desværre ikke mulig. "

Håber i kan hjælpe mig, hvordan jeg evt. kan få en ny attest tilsendt, enten på min c/o adresse i DK eller bedre til min udlandske adresse direkte.

Pft

Jesper Ravn

Hey udlandsdansker,
Jeg kan ikke helt svare dig på, hvorfor det ikke er muligt at få sendt attest på nettet til udlandet, men det er klart noget med sikkerhed.
Dog kan du sagtens "bestille" en attest på et dansk kirkekontor, og herefter bede dem sende attesten til et offentligt kontor i nærheden af din nuværende bopæl, hvor du så efterfølgende kan hente den mod forevisning af legitimation.
Den ene mulighed er altså at: ringe til et kirkekontor med dit CPRnr parat samt en adresse på et konsulat eller en kirke i din nærhed.
Den anden mulighed er at sende en fuldmagt til dine forældre fx og kontakte et kirkekontor i nærheden af dine forældres danske bopæl, og bede kirkekontoret have en udprint af din attest parat, som dine forældre kan hente (mod forevisning af din fuldmagt samt egen legitimation),og derefter kan de sende den til dig.
Bed evt kirkekontoret om at udprinte attesten på dansk/engelsk, så den nemmere kan bruges i udlandet.
Held og lykke og Guds velsignelse,
Signe Voldby, præst